Reklamačné podmienky

1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.

2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je v popise produktu uvedené inak. Ak si kupujúci objednal používaný tovar a bol o tom informovaný, záručná lehota je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná lehota je 12 mesiacov. V tomto prípade sa na tieto reklamácie nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.

3. Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka, ak si kupujúci tovar preberá osobne na prevádzke obchodníka alebo pri doručení obchodníkom v deň prevzatia tovaru.

4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne ihneď po zistení vady u obchodníka.

5. Ak reklamácia vznikla v priebehu doručovania/preberania tovaru:

    a, Kupujúci je povinný dodávaný tovar skontrolovať a v prípade zistených závad je kupujúci povinný tovar neprevziať a spísať s prepravcom Zápis o škode. V prípade, že je tovar poškodený počas prepravy, kupujúci je povinný informovať obchodníka. Popis poškodenia spolu s fotografiami poškodení je nutné zaslať na e-mail obchodníka: texpol@texpol.sk.
    b, Pri dodaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať dodaný tovar ihneď po jeho prevzatí alebo najneskôr deň nasledujúci po prevzatí tovaru. Neskoršie reklamácie zjavných vád nebudú obchodníkom uznané.
    c, Pri osobnom odbere tovaru je kupujúci povinný skontrolovať tovar ihneď na mieste a zjavné chyby je povinný nahlásiť obchodníkovi. Zjavné vady tovaru uplatnené u obchodníka neskôr nebudú obchodníkom uznané.

6. Ak reklamácia vznikla v priebehu užívania tovaru:

    a, Kupujúci je povinný vyplniť a zaslať reklamačný protokol (viď. dokumenty na stiahnutie) spolu s priloženými fotografiami a dokladom o nákupe a zaplatení tovaru na e-mailovú adresu texpol@texpol.sk.
    n, Kupujúci je povinný po zaslaní reklamačného e-mailu na vyššie spomínanú e-mailovú adresu vyčkať na pokyny obchodníka a následne doručiť reklamovaný tovar.
    c, V prípade zasielania tovaru obchodníkovi je kupujúci povinný tovar zabaliť do originálneho obalu alebo na vlastné náklady zaistiť nový, zodpovedajúci obal vhodný pre transport tovaru (dostatočne hrubá vrstva obalu, nie strečové fólie alebo mikroténové vrecká). Tovar nesmie byť prehnutý ani zrolovaný.
    V prípade nejasností o správnosti zabalenia kupujúci môže kontaktovať obchodníka na e-mailovej adrese texpol@texpol.sk. Reklamovaný tovar musí byť doručený v hygienicky prijateľnom stave (t. j. akokoľvek neznečistený, suchý, hygienicky nezávadný a pod.). Kupujúci znáša všetky náklady na dopravu spojené so zaslaním tovaru obchodníkovi.
    d, Obchodník potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie vo forme e-mailu. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia reklamovaného tovaru obchodníkovi. Vyjadrenie k reklamácii bude zaslané písomne formou e-mailu.

7. Záruku nie je tiež možné uplatniť, pokiaľ k vade dôjde:

    a, poškodením v preprave,
    b, neodbornou inštaláciou či neodborným/neoprávneným zásahom inej ako oprávnenej osoby,
    c, prirodzeným starnutím alebo bežným opotrebovaním používania tovaru,
    d, nadmerným zaťažovaním,
    e, násilným poškodením,
    f, nesprávnym používaním alebo nedodržaním zásad používania,
    g, používaním veci v rozpore s návodom na používanie,
    h, používanie v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa,
    i, spôsobené v dôsledku živelnej udalosti,
    j, mechanickým poškodením zo strany kupujúceho alebo inej osoby,
    k, použitím nevhodných prostriedkov pri údržbe alebo inštalácii tovaru,
    l, nedodržaním lehoty stanovenej na vybratie matraca zo skomprimovaného obalu,
    m, nevhodnou údržbou alebo nevhodným ošetrením, čo má za následok vady a poškodenia tovaru,
    n, prirodzeným vytiahnutím, zvlnením a zmenou rozmerov poťahovej látky počas používania, ktoré nemá vplyv na bežné užívanie,
    o, nevhodným použitím posteľnej bielizne, čo môže spôsobiť žmolkovanie poťahu. Ak už žmolkovanie nastalo, odporúčame vymeniť posteľnú bielizeň alebo použiť prostriedky vhodné na odstránenie týchto žmolkov.

8. Záruku nie je možné uplatniť ani na vady a poškodenia, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel.

9. Záruku nie je možné uplatniť ani v prípade, keď preležanie matraca je nižšia ako 13 % alebo zmena celkovej deformácie nižšej ako 35 % z celkovej výšky matraca, nakoľko materiály z PUR peny starnú, t. j. môžu meniť svoju tvrdosť a pružnosť.

10. Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy tovaru spôsobené výrobnou vadou, a to najmä použitím nevhodného materiálu, nedodržaním technológie alebo nevhodnou technológiou, prípadne nevhodným konštrukčným riešením.

11. U penových matracov sú povolené nasledovné zmeny:

    a, strata výšky po dynamickom namáhaní podľa STN EN ISO 3385 – max. 15 %,
    b, zmena tvrdosti po dynamickom namáhaní podľa STN EN ISO 3385 – max. 40 %,
    c, prípustná tolerancia tvrdosti polyuretánového jadra matraca (odporu protistlačenia v kPa) podľa ČSN EN ISO 3386-1 je +/- 15 %,
    d, výrobná tolerancia matracov je +/- 1% u dĺžky a šírky a +/- 8 % u výšky matraca.

12. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Obchodník si vyhradzuje právo vybaviť reklamáciu za dlhší čas, ak sa jedná o výrobu nového výrobku napr. nábytku alebo ak sa jedná o tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho.

13. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou), vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo jej odôvodneným zamietnutím. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.

14. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek meniť tieto reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

Dátum poslednej aktualizácie: 1. júla 2024